QOTSA WRACAJĄ Z „IN TIMES NEW ROMAN”
Pierwszy krążek kapeli od czasu wydania „Villains” w 2017 trafi do słuchaczy już 16 czerwca. Promuje go garażowo-psychodeliczny singiel „Emotion Sickness”. Za wydanie płyty odpowiada Matador Records. Materiał został nagrany i wyprodukowany w należącym do Josha Homme’a studio Pink Duck. Jak czytamy w oficjalnej zapowiedzi, „In Times New Roman” jest surowa i nieokrzesana, ale z każdym kolejnym odsłuchem odsłania przed odbiorcą swoje wyrafinowanie. Ósma płyta Queens of the Stone Age brzmi jak klasyczna płyta QOTSA, ale każdy numer ma też w sobie haczyk, który zaskakuje czymś nieoczywistym.
1. Obscenery
2. Paper Machete
03. Negative Space
04. Time & Place
05. Made To Parade
06. Carnavoyeur
07. What The Peephole Say
08. Sicily
09. Emotion Sickness
10. Straight Jacket Fitting
THY ART IS MURDER ZAPOWIADAJĄ „GODLIKE”
Pierwszy singiel z płyty, zatytułowany „Join Me In Armageddon”, jest już dostępny do odsłuchu. Na premierę całości trzeba poczekać do 15 września. Materiał, który został nagrany i wyprodukowany przez Willa Putneya, ukaże się nakładem wytwórni Human Warfare. Gitarzysta Andy Marsh opowiada: „Join Me In Armageddon” od początku miał opowiadać o jednej rzeczy, mianowicie autodestrukcji. I mam wrażenie, że na przestrzeni całego albumu wracaliśmy do tego tematu co najmniej kilkukrotnie. Przez ostatnie lata takie myśli były u nas wszechobecne – być może u was było podobnie. Strata, dystans, zwątpienie, presja, napięcie. Wszystkie te tematy na dobre zagościły w naszych życiach, a teraz zostały unieśmiertelnione także na „Godlike”.
Ostatnią płytą Thy Art Is Murder pozostaje „Human Target” wydana w 2019 roku.
NOWE WERSJE KLASYKÓW SOUNDGARDEN
Wydawnictwo, które będzie zawierać piętnaście współczesnych interpretacji utworów z najsłynniejszej płyty Soundgarden ukaże się 14 lipca za pośrednictwem Magnetic Eye Records. „Superunknown Redux” promuje singlowy „Let Me Drown” w wersji Włochów z Ufomammut. Gitarzysta kapeli, Poia, komentuje: Seattle było epicentrum wstrząsu, który zmienił całą muzykę rockową, a echa tego wydarzenia dotarły także do Włoch, na rockową prowincję. Ten wstrząs zmienił nasze życie – skłonił nas do tego, by założyć własny zespół. Jak w jednym z wywiadów powiedział King Buzzo: „jeśli Nirvana była jak The Beatles, to Soundgarden byli nowym Led Zeppelin”. Urlo dodaje: nadal pamiętamy moment, kiedy po raz pierwszy usłyszeliśmy „Badmotorfinger” – zaraz po premierze tej płyty, jeszcze w 1991. Riffy, perkusja, wokal Chrisa Cornella, to wszystko waliło nas po twarzy. Soundgarden byli zespołem, który wniósł brzmienie tamtego czasu na zupełnie nowy poziom, a na „Superunknown” osiągnęli perfekcję. To dla nas zaszczyt, móc złożyć hołd tym gigantom i otworzyć tę płytę własną wersją „Let Me Drown”, numeru, który w rękach Soundgarden brzmiał jak złoto. Początkowo zaczęliśmy go grać identycznie jak w oryginale, ale szybko stwierdziliśmy, że to nie ma sensu. Zatem postawiliśmy na jego dekonstrukcję – stopniowo, krok po kroku zaczęliśmy go zmieniać na swoją modłę. (…) Ostatecznie powstała z tego piosenka zupełnie w stylu Ufomammut, ale z wyraźnym soundgardenowym szkieletem.
Poniżej pełna tracklista płyty:
1. Let Me Drown – Ufomammut
2. My Wave – High Priest feat. Bobby Ferry (16)
3. Fell on Black Days – Marissa Nadler
4. Mailman – Somnuri
5. Superunknown – Valley of the Sun
6. Head Down – Frayle
7. Black Hole Sun – Spotlights
8. Spoonman – Horseburner
9. Limo Wreck – Witch Mountain
10. The Day I Tried To Live – Beastwars
11. Kickstand – Jack Harlon & The Dead Crows
12. Fresh Tendrils – The Age of Truth
13. 4th of July – Marc Urselli’s SteppenDoom feat. Matt Cameron (Soundgarden, Pearl Jam), Igor Sydorenko (Stoned Jesus), Alain Johannes (Queens of the Stone Age, Eleven), Albert Kuvezin (Yat-Kha) & Utelo
14. Half – Dozer
15. Like Suicide – Darkher
CRYPTOPSY W NUCLEAR BLAST
Po ponad dekadzie od wydania swojego ostatniego długograja – a także ponad dekadzie pozostawania bez wytwórni – Kanadyjczycy ogłosili podpisanie kontraktu z Nuclear Blast. Wokalista zespołu, Matt McGachy, powiedział: jesteśmy podekscytowani dołączeniem do katalogu Nuclear Blast. Wiele kapel, które podziwiamy, a także wielu naszych przyjaciół wydawało w tych barwach świetne albumy. W 2012 postawiliśmy na niezależność. W 2023 zdecydowaliśmy się z kolei na współpracę z jednym z najbardziej wpływowych metalowych labeli. Chcieliśmy być częścią tego imponującego katalogu, a teraz nie możemy się doczekać, aby rozpocząć nowy rozdział w działalności Cryptopsy.
Przypomnijmy, że etap niezależnej działalności Cryptopsy przyniósł trzy nowe wydawnictwa: LP „Cryptopsy” z 2012 roku, a także ep-ki „The Book Of Suffering” – część I z 2015 oraz część II wydaną trzy lata później.
DYMNA LOTVA WYDA „THE LAND UNDER THE BLACK WINGS: BLOOD”
Najświeższy nabytek Prophecy Productions, post-metalowy duet z Białorusi, już 4 sierpnia wyda swoją trzecią długogrającą płytę, którą promuje singiel „Buried Alive”. Wokalistka Katsiaryna „Nokt Aeon” Mankevich komentuje: „Buried Alive” porusza temat ataków paniki. Wiąże się z nimi jeden zasadniczy problem: nie możesz poprosić o pomoc. To tak, jakbyś był uwięziony i żywcem zakopany we własnym ciele. Coś w środku mówi ci, że nikt ci nie pomoże, nikt się nie przejmie, każdy ma ważniejsze rzeczy na głowie, więc może lepiej po prostu poddać się i umrzeć. Klip do „Buried Alive” jest odzwierciedleniem tej wewnętrznej ciemności, z którą mierzymy się w takich momentach.
Poniżej tracklista albumu:
1. Come and See (Ідзі І Глядзі)
2. Buried Alive (Пахаваны Жыўцом)
3. Death Kisses Your Eyes (Смерць Цалуе Ў Вочы)
4. Hell (Пекла)
5. Ashes (Папялішча)
6. The Pit (Яма)
7. Cruelty (Лютасць)
8. Night Witches (Nachthexen)
9. Till The End (Да Скону)
10. Dead Don’t Hurt (Мёртвым Не Баліць)
11. Unquenchable (Нязгаснае)
12. To Freedom (Да Волі)
13. Blood (Кроў)
EVILE WRACA Z „THE UNKNOWN”
Następca płyty „Hell Unleashed” z 2021 ukaże się już 14 lipca nakładem Napalm Records. Jak czytamy w notce prasowej, na „The Unknown” Evile pokazują, że są czymś więcej niż kolejnym thrashowym zespołem, a postawienie na wolniejsze tempa powoduje, że ich nowe numery są jeszcze cięższe niż do tej pory. Chwytliwe wokale kontrastują z tematyką tekstów, rozpiętych od depresji, radzenia sobie ze stratą, nawracających koszmarów sennych czy kiepskiej samooceny aż po kwestie funkcjonowania jako część współczesnego rynku muzycznego i niepokój, jaki niesie z sobą perspektywa zostania młodym rodzicem. (…) Na „The Unknown” zespół rozwija też skrzydła w kwestii songwritingu, pokazując, że thrash metal niekoniecznie musi być grany szybko.
THE AGONIST KOŃCZĄ DZIAŁALNOŚĆ
Kanadyjscy melo-death metalowcy o podjętej decyzji poinformowali w oświadczeniu, które wylądowało na social media zespołu. W tekście czytamy: na taką decyzję wpłynęło wiele czynników – miks finansowych, osobistych i branżowych problemów, który doprowadził do tego, że pięć osób tworzących ten zespół nie było w stanie wypracować kompromisu, który pozwoliłby The Agonist na dalszą działalność, bez ignorowania życzeń i potrzeb któregoś z członków. Chcielibyśmy wyrazić najgłębszą wdzięczność względem fanów za przychodzenie na nasze koncerty, kupowanie merchu i za wszelkiego rodzaju wsparcie. Nie ma nic bardziej satysfakcjonującego niż połączenie z innymi ludźmi za pomocą muzyki. To był czynnik numer jeden, który od zawsze nas motywował. Chcieliśmy sprawić, by ktoś, kto siedzi po drugiej stronie – słuchacz – coś poczuł. I mamy poczucie, że udało nam się osiągnąć cel. (…) Część z nas pozostanie przy muzyce w innych projektach, inni planują skupić się na rodzinie i życiu prywatnym. Prosimy, żebyście uszanowali ten wybór. Jeśli macie taką ochotę, nasze dalsze ruchy możecie śledzić w mediach społecznościowych.
Studyjną dyskografię zespołu zamyka „Five” wydana w 2016 roku.